Sullivan | Value-Driven Intellectual Capital | Buch | 978-0-471-35104-7 | www.sack.de

Buch, Englisch, 304 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 624 g

Sullivan

Value-Driven Intellectual Capital

How to Convert Intangible Corporate Assets Into Market Value
1. Auflage 2000
ISBN: 978-0-471-35104-7
Verlag: Wiley

How to Convert Intangible Corporate Assets Into Market Value

Buch, Englisch, 304 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 624 g

ISBN: 978-0-471-35104-7
Verlag: Wiley


Als "Intellectual Capital" bezeichnet man den Wert, den ein Unternehmen aus seinem geistigen Eigentum, wie z.B. Produktinnovation, Patente, Urheberrechte und Know-How ziehen kann. In vielen Unternehmen ist geistiges Eigentum mittlerweile zum wichtigsten Aktivposten geworden. Um jedoch seinen Wert voll ausschopfen zu konnen, mussen Unternehmen zunachst einmal verstehen, was Intellectual Capital ist, wo es anzutreffen ist, wie man es investiert und wie man es erntet. Dabei ist es wichtig, da? ein Unternehmen den strategischen Wert jedes einzelnen seiner geistigen Aktivposten bestimmt und festlegt, wie es diesen Wert am Markt prasentiert. "Value Driven-Intellectual Capital" zeigt dem Unternehmen, wie es diese scheinbar immateriellen Wirtschaftsguter maximiert und sie in einen entscheidenden Wettbewerbsvorteil verwandelt.

Sullivan Value-Driven Intellectual Capital jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


THE RELATIONSHIP BETWEEN INTELLECTUAL CAPITAL AND CORPORATE VALUE.

A Framework for Intellectual Capital Management.

Linking Intellectual Capital with Value.

IC Value Chains.

VALUING KNOWLEDGE COMPANIES.

Valuing Knowledge Companies (Basic Concepts).

Valuing Knowledge Companies for Merger or Acquisition.

Linking Intellectual Capital with Stock Price.

MANAGING INTELLECTUAL CAPITAL.

Extracting Value from Intellectual Property.

Extracting Value from Intellectual Assets.

Extracting Value from Human Capital (Basic Aspects).

Extracting Value from Human Capital (Advanced Concepts).

Making It Happen.

Appendix.

Bibliography.

Index.


PATRICK H. SULLIVAN (psullivan@icmgroup.com) is an expert at creating profits from intellectual assets and is considered one of the leading conceptual thinkers in extracting value from intellectual capital. He is a founding partner of the ICM Group, a Palo Alto, California-based consulting company focused on managing intellectual capital to maximize value. He is also cofounder of the ICM Gathering, composed of managers of intellectual capital for large, diverse international companies who meet to exchange information on new and innovative management techniques.
He is a frequent speaker on a range of topics concerning the management of intellectual capital including stock value, licensing, and developing profits from IC. He is a member of the Licensing Executives Society (where he was the founding chairman of its Intellectual Capital Management Committee), the World Intellectual Property Trade Forum, and the American Bar Association Intellectual Property Licensing Section, and a fellow of the American Council on Education. He is a frequent contributor of articles on intellectual capital management for leading journals, the author of Profiting from Intellectual Capital, and the coauthor of Technology Licensing: Corporate Strategies for Maximizing Value, both published by Wiley.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.