Buch, Englisch, 330 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 640 g
New York City, the Bronx, and a Peace Meeting
Buch, Englisch, 330 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 640 g
ISBN: 978-1-032-83552-5
Verlag: Taylor & Francis
The City of Hip-Hop positions a unique conceptualization of the history of Hip-Hop, that it was a combination of forces that produced the environment for Hip-Hop to specifically grow in the geographies of New York City and its boroughs. This book argues it was the political forces of the 1970s combined with the economic forces of free market capitalism and privatization of public services, neoliberalism, and the social forces of the deindustrialization of major cities and displacement of populations that led the cultural creation of the “Boogie Down” Bronx. The City of Hip-Hop shows how Hip-Hop is a socio-political reaction that created an alternate reality with a geographic specificity, and it is the interplay with those forces that nurtured it to become the culture force that we know it today in New York, Philadelphia, Boston, Los Angeles, Chicago, London, Manchester, Liverpool, Berlin, São Paulo, Tokyo, Washington D.C., Seattle, Paris, Houston, Dallas, Miami, Atlanta, Detroit, Toronto, Cleveland, Johannesburg, Barcelona, Belfast, Gaza City, and elsewhere. Once those of us as fans of the culture zoom out to see such a bigger picture, a much-needed criticism and retelling of the culture and art of Hip-Hop emerges as our understanding.
This book is essential for preservers of the culture, students, scholars, and general readers interested in urban planning, urban design, urban geography, place-making, American Studies, Cultural Studies, Black Studies, and Latin American Studies.
Zielgruppe
Postgraduate and Undergraduate Advanced
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musiktheorie, Musikästhetik, Kompositionslehre
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Stadt- und Regionalsoziologie
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikgattungen Rock & Pop, Blues, Soul
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Regional- & Raumplanung Stadtplanung, Kommunale Planung
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Tourismuswirtschaft, Gastgewerbe
- Technische Wissenschaften Bauingenieurwesen Bauingenieurwesen
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Weltgeschichte
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikethnologie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
- Geisteswissenschaften Architektur Städtebau, Stadtplanung (Architektur)
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftssysteme, Wirtschaftsstrukturen
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Immobilienwirtschaft
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Humangeographie
- Geisteswissenschaften Architektur Gebäudetypen Öffentliche Gebäude, Gewerbliche Bauten
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde
Weitere Infos & Material
Foreword 1: Thoughts on a City of Hip-Hop – Thoughts from Chuck D
Foreword 2: New York, Detroit, Chicago, Los Angeles and the Hard Truths of America – Thoughts from Dan Charnas
Element One: Graffiti
Chapter One: A Genesis
Element Two: MCing
Chapter Two: A Cultural Commodity
Element Three: DJing
Chapter Three: A Transformation
Element Four: Breakin’
Chapter Four: A Transmogrification
Element Five: Knowledge
Chapter Five: A Crossroads
Epilogue: To Raida and Hip-Hop, From Rob