Consorting with the Machine
Buch, Englisch, 242 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 218 mm, Gewicht: 476 g
ISBN: 978-0-230-29892-7
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Exploring research into mobile phone use as props to subjective identity, Norman Taylor employs concepts from Michelle Foucault, Gilles Deleuze and actor network theory to discuss the affect of mechanisms of make-believe, from celebrity culture to avatar-obsessed game players, and digital culture.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmgattungen, Filmgenre
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
Weitere Infos & Material
Acknowledgements Contents Foreword Introduction PART I: APPROACHES TO DIGITAL CULTURE A Conceptual History Mobile Affect Affective Networks PART II: CINEMATIC PERSPECTIVES Classical Hollywood's Mature Technology Stars and Avatars Film and Hybridity PART III: CONSORTING WITH THE MACHINE Machines of Celebrity Machines of Legal Subjectivity Machines of the Networked Assemblage Machines to Consort With Notes Bibliography Index