Buch, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 483 g
From Text to Hypertext
Buch, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 483 g
Reihe: New Directions in Latino American Cultures
ISBN: 978-3-030-30987-9
Verlag: Springer International Publishing
This book explores one of the most exciting new developments in the literary field to emerge over recent decades: the growing body of work known as ‘electronic literature’, comprising literary works that take advantage of the capabilities of digital technologies in their enactment. Focussing on six leading authors within Latin(o) America whose works have proved pioneering in the development of these new literary forms, the book proposes a three-fold approach of aesthetics, technologics, and ethics, as a framework for analyzing digital literature.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Romanische Literaturen Lateinamerikanische Literaturen, Spanische Literatur außerhalb Europas
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
Weitere Infos & Material
Introduction.- 1. Revitalising Legacy Media: Carlos Labbé’s Pentagonal: incluidos tú y yo (2001) (Chile).- 2. Foregrounding Fragments and Gaps: Marina Zerbarini’s Eveline, fragmentos de una respuesta (2004) (Argentina).- 3. Re-animating the Whodunnit: Jaime Alejandro Rodríguez’s: Golpe de Gracia (2009) (Colombia).- 4. Re-writing the Classics and Animating the Baroque: Belén Gache’s Góngora Wordtoys (2011) and Radical karaoke (2011) (Spain-Argentina).- 5. Re-thinking the Aphorism: Eduardo Navas’s Mínima Moralia Redux (2011-to date), (US-El Salvador).- 6. Critiquing Web Structure and the Circulation of Images: Doménico Chiappe’s Hotel Minotauro (2013-2015).- Conclusion.