Terefenko | Jazz Voicings For Piano: The complete linear approach | Buch | 978-3-95481-048-2 | sack.de

Buch, Englisch, 176 Seiten, Lehrbuch (Broschur), Format (B × H): 230 mm x 302 mm, Gewicht: 639 g

Terefenko

Jazz Voicings For Piano: The complete linear approach

Part I: The "Drop Two" Harmonic Technique. Band 1. Klavier. Lehrbuch.
Erscheinungsjahr 2018
ISBN: 978-3-95481-048-2
Verlag: advance music GmbH

Part I: The "Drop Two" Harmonic Technique. Band 1. Klavier. Lehrbuch.

Buch, Englisch, 176 Seiten, Lehrbuch (Broschur), Format (B × H): 230 mm x 302 mm, Gewicht: 639 g

ISBN: 978-3-95481-048-2
Verlag: advance music GmbH


Dieses zweiteilige englischsprachige Lehrbuch richtet sich an professionelle Jazzpianisten und fortgeschrittene Hobbymusiker, die ihre Kenntnisse der Jazzharmonik erweitern und sich praktische Fertigkeiten aneignen wollen, um typische harmonische Fortschreitungen zu meistern.

Teil 1: The „Drop-Two“ Harmonic Technique erklärt verständlich, wie durch Stimmführung, Dissonanzbehandlung und Kontrapunkt eine logische Erweiterung der Syntax der Jazzharmonik entsteht. Mit sorgfältig entwickelten Harmonie-Übungen, die auf einzigartige Weise auf den Inhalt jedes Kapitels eingehen und ihn ergänzen.

Schwierigkeitsgrad: 3-4

Terefenko Jazz Voicings For Piano: The complete linear approach jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Chapter 1 – Four-Part Chords: Major Chords - Minor Chords - Dominant Chords - Half-Diminished / Diminished Chords - "Drop Two" Technique - Piano Textures - Voice Leading - Exploring the Potential of "Drop Two" Voicings - Exercise Section - Chapter 2 – Inverted Four-Part Chords: Preliminaries - Chromaticism - Invertible Counterpoint - Exercise Section - Chapter 3 – Five-Part Chords: Major Chords - Minor Chords - Diminished Chords - Dominant Chords - Suspended Chords - Keyboard Style - Chorale Style - Inverted Five-Part Chords - Exercise Section - Chapter 4 – Rootless Five-Part Voicings: Practicing Rootless Chords - The ii-V7-I Progression in Keyboard Style - The Sus7 Dominant Preparation - The iiø-V7-i Progression in Keyboard Style - Basic Melodic Elaborations in Chorale Style - Exercise Section - Chapter 5 – Six-Part Chords: Pairs of Triads - Superimposed Triads - Rootless Voicings - Upper-Structure Triads in the Dominant 7th Chord - Combinations of Extensions - "Drop Two" Dominant 7ths - Suspended Chords - Rootless Dominant 7th and Sus7 Chords - Voice Leading - Exercise Section - Chapter 6 – Incomplete Chords: J. S. Bach's Setting of a Chorale - Major, Minor and Half-Diminished / Diminished Chords in Chorale Style - Dominant 7th and Suspended Chords in Chorale Style - Rootless Formations in Chorale Style - The II-V-I Progression - Invertible Counterpoint - Linear Embellishments - Exercise Section - Index

Chapter 1 – Four-Part Chords: Major Chords - Minor Chords - Dominant Chords - Half-Diminished / Diminished Chords - "Drop Two" Technique - Piano Textures - Voice Leading - Exploring the Potential of "Drop Two" Voicings - Exercise Section - Chapter 2 – Inverted Four-Part Chords: Preliminaries - Chromaticism - Invertible Counterpoint - Exercise Section - Chapter 3 – Five-Part Chords: Major Chords - Minor Chords - Diminished Chords - Dominant Chords - Suspended Chords - Keyboard Style - Chorale Style - Inverted Five-Part Chords - Exercise Section - Chapter 4 – Rootless Five-Part Voicings: Practicing Rootless Chords - The ii-V7-I Progression in Keyboard Style - The Sus7 Dominant Preparation - The iiø-V7-i Progression in Keyboard Style - Basic Melodic Elaborations in Chorale Style - Exercise Section - Chapter 5 – Six-Part Chords: Pairs of Triads - Superimposed Triads - Rootless Voicings - Upper-Structure Triads in the Dominant 7th Chord - Combinations of Extensions - "Drop Two" Dominant 7ths - Suspended Chords - Rootless Dominant 7th and Sus7 Chords - Voice Leading - Exercise Section - Chapter 6 – Incomplete Chords: J. S. Bach's Setting of a Chorale - Major, Minor and Half-Diminished / Diminished Chords in Chorale Style - Dominant 7th and Suspended Chords in Chorale Style - Rootless Formations in Chorale Style - The II-V-I Progression - Invertible Counterpoint - Linear Embellishments - Exercise Section - Index



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.