Tompkins | Affectual Erasure | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 398 Seiten

Reihe: SUNY series in Latin American Cinema

Tompkins Affectual Erasure

Representations of Indigenous Peoples in Argentine Cinema
1. Auflage 2018
ISBN: 978-1-4384-7098-6
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

Representations of Indigenous Peoples in Argentine Cinema

E-Book, Englisch, 398 Seiten

Reihe: SUNY series in Latin American Cinema

ISBN: 978-1-4384-7098-6
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Comprehensive examination of how Indigenous peoples have been represented in Argentine film.

Tompkins Affectual Erasure jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


List of Figures
Preface
Acknowledgments
Introduction

Part I. Early Cinema, 1896–1932

1. Melodrama and Avant- la- Lettre Documentary in Alcides Greca’s El último malón (The Last “Indian” Raid, 1917)

2. Kitsch and Exoticism in Nelo Cosimi’s La quena de la muerte (Death Kena, 1929)

Part II. Classical Cinema, 1933–1956

3. Femme Fatale in Luis Belisario García Villar’s Frontera Sur (Southern Border, 1943)

4. Betrayal and Insanity in Lucas Demare’s El último perro (The Last One Standing, 1956)

Part III. Modernity and Auteur Cinema, 1957–1983

5. The Shifting Meanings of Translation in Lautaro Murúa’s Shunko (1960)

6. Transculturation in Jorge Prelorán’s Hermógenes Cayo (1967)

Part IV. Cinema in Democracy, 1983–1993

7. Fatal Kindness in Raúl Tosso’s Gerónima (1986)

8. Bewitched Mirror Images in Edgardo Cozarinsky’s Guerriers et Captives (Warriors and Captives, 1989)

Part V. Contemporary Period, 1993–2017

9. The Power of the Word in Philip Cox and Valeria Mapelman’s Mbyá: Tierra en rojo (We Are the Indians, 2005)

10. State Terrorism in Valeria Mapelman’s Octubre Pilagá (Pilagá October, 2010)

11. Life as a Specimen: Alejandro Fernández Mouján’s Damiana Kryygi (2015)

12. Clashing Ideologies, Denunciation, and Reparation in Ulises de la Orden’s Tierra adentro (Inland, 2011)

13. Silence and Isolation in Mathieu Orcel’s Para los pobres piedras (Stones for the Poor, 2013)

14. Immersion and Metamorphosis in Inés de Oliveira Cézar’s Cassandra (2012)

15. The Power of Constellations in Sebastián Lingiardi’s Las pistas- Lanhoyij- Nmitaxanaxac (Clues- Lanhoyij- Nmitaxanaxac, 2010)

Conclusion
Appendix: A Political Map of Argentina
Notes
Bibliography
Index


Cynthia Margarita Tompkins is Professor of Spanish at Arizona State University and the author of Experimental Latin American Cinema: History and Aesthetics.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.