Buch, Englisch, 368 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 568 g
Buch, Englisch, 368 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 568 g
ISBN: 978-1-84112-471-1
Verlag: Wiley
The marketing process is beset by dilemmas and Marketing Across Cultures is a cornerstone book in the Culture for Business series. Trompenaars and Woolliams show how we can understand different markets and customer needs in a wide range of cultural contexts.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziologie von Migranten und Minderheiten
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Vertrieb
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde Minderheiten, Interkulturelle & Multikulturelle Fragen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
Weitere Infos & Material
Introduction: Marketing across cultures.
1. Marketing in a multicultural and changing world.
2. Cultural differences in a marketing context: value dimensions.
3. Cultural differences in a marketing context: further value dimensions.
4. Marketing research across cultures.
5. Branding across cultures.
6. Franchising across cultures.
7. Marketing across ethnic boundaries.
8. E-Marketing dilemmas across cultures.
9. Dilemmas of strategic marketing.
10. Develop your capacity to reconcile dilemmas.
Conclusion.
Appendix: Accumulating and interpreting the evidence.
Bibliography.
Index.