Buch, Englisch, 225 Seiten, Format (B × H): 142 mm x 218 mm, Gewicht: 4041 g
Reihe: Frontiers of Globalization
Consumption, Politics and the Market Economy
Buch, Englisch, 225 Seiten, Format (B × H): 142 mm x 218 mm, Gewicht: 4041 g
Reihe: Frontiers of Globalization
ISBN: 978-0-230-35444-9
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Based on interviews with entrepreneurs, professionals and regional party cadres' from a range of age groups, this book argues that Western class categories do not directly apply to China and that the Chinese new middle class is distinguished more by socio-cultural than by economic factors.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Globalisierung, Transformationsprozesse
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Kommunal-, Regional-, und Landespolitik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Arbeit/Sozialpädagogik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Soziale Gruppen & Klassen
Weitere Infos & Material
Introduction: China Engages the Middle Class Society in the 21st Century? (Re) Framing Class Analysis in Post-Reform China Class Boundaries of the Older Generation of the Chinese New Middle Class Generational Effects in the Chinese New Middle Class Guanxi Networks and the Chinese New Middle Class Middle Class Culture and Political Development Conclusion: A China in the Making with a New Middle Class?