Buch, Englisch, 288 Seiten, Trade Paperback, Format (B × H): 152 mm x 211 mm, Gewicht: 481 g
Buch, Englisch, 288 Seiten, Trade Paperback, Format (B × H): 152 mm x 211 mm, Gewicht: 481 g
ISBN: 978-0-520-25012-3
Verlag: University of California Press
Since its initial publication in Berlin in 1928, Jan Tschichold's The New Typography has been recognized as the definitive treatise on book and graphic design in the machine age. First published in English in 1995, with an excellent introduction by Robin Kinross, this new edition includes a foreword by Rich Hendel, who considers current thinking about Tschichold's life and work.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Design Typographie, Illustrationskunst, Werbegraphik
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Europäische Länder
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Europäische Geschichte
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
Weitere Infos & Material
Translator's Foreword—Ruari McLean
Introduction to the English-Language Edition—Robin Kinross
Foreword to the 2006 Edition—Richard Hendel
The New Typography