Buch, Englisch, 308 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 431 g
Perspectives from Sri Lanka to Nepal
Buch, Englisch, 308 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 431 g
Reihe: Anthropological Studies of Education
ISBN: 978-3-030-07223-0
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Asiatische Geschichte
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Ethnographie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Religionspädagogik, Religionsdidaktik
Weitere Infos & Material
1. A Little Learning: Women, Men, and Schools in Rural Sri Lanka.- 2. Princely Rajputana Subjects: Traditional Livelihood Skills as Preparation for Educational Success and Activism.- 3. Education: Process, Promise, Predicament.- 4. The Legacy of Mission Schooling: Mobility and Identity in a Tamil Protestant Congregation.- 5. Increasing Life Options through Education: A Karnataka Village Study.- 6. “Going Out to School:” The Impact of Girls’ Education on Family and Gender Systems in Bhubaneswar, India.- 7. Family Matters: Understanding Educational Choices and Gendered Science in India.- 8. “If You Have Education, You Have Everything:” Multigenerational Attitudes towards Women’s Education in Bangalore, India.- 9. Getting in, Dropping out, and Staying on: Determinants of Girls’ School Attendance in the Kathmandu Valley of Nepal.