Buch, Englisch, 327 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 477 g
Buch, Englisch, 327 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 477 g
Reihe: Studies in Emotion and Social Interaction
ISBN: 978-1-107-68664-9
Verlag: Cambridge University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Wirtschafts-, Arbeits- und Organisationspsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Kognitionspsychologie Emotion, Motivation, Handlung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
Weitere Infos & Material
1. Emotion: an interpersonal perspective; Part I. Emotions as Social Information (EASI) Theory: 2. Emotions as social information; 3. Mechanisms involved in the social effects of emotions; 4. Contingencies of the social effects of emotions; Part II. Social Effects of Emotions: The Empirical Record: 5. Social effects of emotions in close relationships; 6. Social effects of emotions in groups; 7. Social effects of emotions in conflict and negotiation; 8. Social effects of emotions on consumer behavior and customer service; 9. Social effects of emotions in leadership; Part III. Conclusions, Implications, and New Directions: 10. Critical evaluation, theoretical integration, and implications; 11. Caveats and future directions.