Varlejs / Walton | Strategies for Regenerating the Library and Information Profession | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, Band 139, 415 Seiten, Gewicht: 10 g

Reihe: IFLA Publications

Varlejs / Walton Strategies for Regenerating the Library and Information Profession

E-Book, Englisch, Band 139, 415 Seiten, Gewicht: 10 g

Reihe: IFLA Publications

ISBN: 978-3-598-44177-6
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Die International Federation of Library Associations and Institutions (IFLA) ist der führende internationale Dachverband, der die Interessen von Bibliotheken und Informationsdiensten und ihren Nutzern vertritt. Sie ist das weltweite Sprachrohr der Bibliotheks- und Informationsberufe. In der Reihe IFLA Publications wird eine Vielzahl der Möglichkeiten diskutiert, wie Bibliotheken, Informationszentren sowie Angestellte in Informations- und Dokumentationsberufen weltweit ihre Ziele formulieren und ihren Einfluss als Gruppe wahrnehmen, ihre Interessen vertreten sowie Lösungen für globale Probleme entwickeln können.
Varlejs / Walton Strategies for Regenerating the Library and Information Profession jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


1;Frontmatter;1
2;Table of Contents;5
3;FOREWORD;9
4;INTRODUCTION TO THE IFLA SATELLITE CONFERENCE;11
5;OWNING OUR FUTURE: TWENTY-FIRST CENTURY LIBRARIANS;17
6;ISSUES IMPACTING RECRUITMENT OF SECONDARY SCHOOL GRADUATES;32
7;WHAT IMPRESSIONS DO YOUNG PEOPLE HAVE OF LIBRARIANSHIP AS A CAREER?;46
8;SOCIAL REPRESENTATION OF LIBRARIANSHIP AS A PROFESSION – THE COLOMBIAN PERSPECTIVE;61
9;RECRUITING ETHNIC MINORITIES INTO THE LIBRARY PROFESSION – A BRIEF SURVEY OF THE U.S. FEDERALLY FUNDED PROGRAM;71
10;MENTORING PROGRAMS IN U.S. ACADEMIC LIBRARIES – A LITERATURE REVIEW;84
11;ROLES OF COACHING AND MENTORING IN ATTRACTING RECRUITS AND SOCIALIZING ENTRANTS TO THE PROFESSION;96
12;DEVELOPING A NEW APPROACH TO PARTNERING IN THE FORMAL MENTORING PROCESS;109
13;PEER COACHING FOR THE NEW LIBRARY;126
14;TRANSMISSION OF A PROFESSIONAL CULTURE: TRANSITION MENTORING;137
15;GENERATIONAL TUG-OF-WAR – PLAYING NICE BETWEEN MILLENNIALS AND BABY BOOMERS IN A MULTI-GENERATIONAL STAFF;148
16;THE INTERNAL WORLD OF LIBRARIES AND THE CHALLENGE OF CIVILITY;158
17;WORKFORCE PLANNING: A CASE STUDY – INITIATIVES TO POSITION THE VICTORIA UNIVERSITY LIBRARY WORKFORCE TO MEET FUTURE NEEDS;171
18;GROWING NEXT GENERATION LIBRARY MANAGERS – ARE NEW LIBRARIANS RELUCTANT TO STEP INTO MANAGEMENT?;187
19;FUTURE LEADERS: WHAT DO THEY THINK?;202
20;KEY FACTORS IN DEVELOPING AS A LEADER – THE LIBRARY SCHOOL, SELF-AWARENESS, EMOTIONAL INTELLIGENCE;215
21;DEVELOPING YOUR LEADERSHIP STYLE – A WORKSHOP;223
22;SUCCESSION PLANNING AND PASSING ON LEADERSHIP – APPROACHES FOR LIBRARY ASSOCIATIONS;235
23;STRATEGIES FOR RE-SKILLING THE LIBRARY AND INFORMATION PROFESSION IN NIGERIA;245
24;CONTINUING PROFESSIONAL DEVELOPMENT – ITS ROLE IN THE CHANGING EDUCATIONAL AND QUALIFICATION LANDSCAPE OF THE INFORMATION PROFESSION; A CASE STUDY OF THE U.K.260
25;E-TUTORSHIPS AND E-LEARNING – RE-SKILLING LIBRARIANS FOR INTERACTIVE COMMUNICATION IN VIRTUAL ENVIRONMENTS;279
26;GATHERING LEADERSHIP MOMENTUM ACROSS GREAT DISTANCES – CREATING AN ONLINE COMMUNITY OF PRACTICE;289
27;THE SMART ONES – ONE-PERSON LIBRARIANS IN IRELAND AND CONTINUING PROFESSIONAL DEVELOPMENT;301
28;A UNESCO AGENCY OFFERS PROFESSIONAL DEVELOPMENT ACROSS GEOGRAPHICAL AND GENERATIONAL BORDERS;317
29;WOMEN’S CAREER PROGRESSION IN U.K. ACADEMIC LIBRARIES – ORGANISATIONAL CHANGE AND MANAGEMENT CHANGE;328
30;CAREER, SKILLS, AND PROFESSIONAL DILEMMAS – A FRAMEWORK FOR INFORMATION-DOCUMENTATION TRANSFORMATION;342
31;LIBRARY AND INFORMATION SCIENCE GRADUATES FROM SPAIN – PROFESSIONAL TRAINING AND WORKFORCE ENTRY;355
32;THE NEXT GENERATION OF PROFESSIONAL LIBRARIANS – JOB SEARCH IN THE PERSIAN GULF AND WITH INTERNATIONAL ORGANIZATIONS;370
33;TOWARDS A NEW LIBRARY PROFESSIONAL – REFLECTIONS ON THE QUALITY LEADERS PROJECT – YOUTH;382
34;SKILLS FOR FUTURE AND CURRENT LIBRARY AND INFORMATION PROFESSIONALS – PERCEPTIONS OF ACADEMIC LIBRARIANS IN NEW DELHI;391
35;PATHWAYS TO NEW ACADEMIC LIBRARY PRACTICES – SOUTH AFRICAN EXPLORATION TOWARDS 21ST CENTURY ACADEMIC RESEARCH SUPPORT;402


Jana Varlejs, Rutgers State University of New Jersey, New Brunswick, USA; Liz Lewis, BBC, London, UK; Graham Walton, Northumbria University, Newcastle upon Tyne, UK.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.