Vidmar / Veldin | Early Childhood Education and Care Teacher Education in Europe | Buch | 978-3-339-13340-3 | sack.de

Buch, Englisch, 160 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 217 g

Reihe: Schriftenreihe Frühpädagogik in Forschung und Praxis

Vidmar / Veldin

Early Childhood Education and Care Teacher Education in Europe

Trends, Perspectives and Guidelines
1. Auflage 2023
ISBN: 978-3-339-13340-3
Verlag: Verlag Dr. Kovac

Trends, Perspectives and Guidelines

Buch, Englisch, 160 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 217 g

Reihe: Schriftenreihe Frühpädagogik in Forschung und Praxis

ISBN: 978-3-339-13340-3
Verlag: Verlag Dr. Kovac


This monograph provides an in-depth and comprehensive overview of trends, perspectives and guidelines regarding early childhood education and care (ECEC) teacher education in Europe along with some other aspects of ECEC systems. By providing a sound empirical framework through comparative analysis of five European countries – Slovenia, Sweden, Spain, Cyprus and Italy – while also placing their situation in a broader European context, it fills a research gap in the field. The important added value of this monograph are the empirically supported European policy guidelines with very valuable information regarding the perspectives of ECEC teacher education in Europe.

Vidmar / Veldin Early Childhood Education and Care Teacher Education in Europe jetzt bestellen!


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.