Buch, Englisch, 214 Seiten, Print PDF, Format (B × H): 148 mm x 210 mm
Can Western Companies and Expatriates Change Russian Society?
Buch, Englisch, 214 Seiten, Print PDF, Format (B × H): 148 mm x 210 mm
Reihe: Soviet and Post-Soviet Politics and Society
ISBN: 978-3-8382-0962-3
Verlag: ibidem
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Politische Ethnologie, Recht, Organisation, Identität
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde Minderheiten, Interkulturelle & Multikulturelle Fragen
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde Kultureller Wandel, Kulturkontakt, Akkulturation
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde Historische & Regionale Volkskunde
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziologie von Migranten und Minderheiten
Weitere Infos & Material
Foreword to the English edition
Introduction
Acknowledgements
1. Competition of cultures in the newest international division of labor
2. Foreign professionals (expatriates) in national economies
3. External and internal origins of the Russian work culture
4. The role of foreign and foreigners in Russian state-building
5. Demand of the Russian economy for foreign human capital
6. Social criteria for evaluating the role of foreign professionals in Russian society
7. The cultural distance between Russian and foreign professionals
8. Effectiveness of business and cultural exchange in the segment of highly skilled labor
Conclusion
Selected bibliography
Information about the authors