Wearden | The Psychology of Time Perception | Buch | 978-1-137-40882-2 | sack.de

Buch, Englisch, 261 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4653 g

Wearden

The Psychology of Time Perception


1. Auflage 2016
ISBN: 978-1-137-40882-2
Verlag: Palgrave Macmillan UK

Buch, Englisch, 261 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4653 g

ISBN: 978-1-137-40882-2
Verlag: Palgrave Macmillan UK


How do people perceive time? This book presents a wealth of contemporary and classical research, including some of the history and philosophy of time perception. Influential internal clock-based models of time perception receive an in-depth but non-technical introduction and discussion. The role of cognition and emotion in perceiving time is also explored, as well as questions derived from time experience in daily life, such as why time seems to pass more quickly in one situation rather than another. Classical and modern research on timing in children is reviewed, as well as work on time perception and time experience in older people. Leading recent models of animal timing are also discussed in a non-mathematical way. 

Wearden The Psychology of Time Perception jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Preface.- Chapter 1. Overview.- Chapter 2. A Brief History of Time Perception.- Chapter 3. SET and Human Timing.- Chapter 4. Theoretical Models of Temporal Generalization and Bisection in Humans.- Chapter 5. Cognitive Processes, Emotion and Timing.- Chapter 6. Retrospective Timing and Passage of Time Judgments.- Chapter 7. Time Perception in Children.- Chapter 8. Timing and Ageing.- Chapter 9. Animal Timing.- Chapter 10. Some Commonly-Used Methods in Time Perception Research.


John Wearden is Emeritus Professor of Psychology at Keele University, UK. He has authored more than 120 articles and book chapters, mostly on time perception in humans and animals. 



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.