Buch, Englisch, 352 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 485 g
Buch, Englisch, 352 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 485 g
Reihe: Innovation und Entrepreneurship
ISBN: 978-3-8349-3653-0
Verlag: Gabler Verlag
Entrepreneurship education at tertiary institutions ranks high on policy agendas in Europe and the US. The increase in resources allocated to this kind of education comes along with a growing demand for justifying these investments. A better understanding of the size and nature of entrepreneurship education effects is critical. Richard Weber analyzes the effects of a large-scale compulsory entrepreneurship course on students' entrepreneurial intentions. Moreover, he highlights the role of social interactions among students in building entrepreneurial skills. The results yield important implications for public policy, sponsors, and lecturers of entrepreneurship education.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Berufe, Ausbildung, Karriereplanung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Berufliche Bildung Wirtschaftspädagogik, Berufspädagogik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Wirtschafts- und Sozialwissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
Weitere Infos & Material
Determinants of Entrepreneurial Intentions.- Assessing Entrepreneurship Education Using a Quasi-Experimental Approach.- A Bayesian Updating Approach to Evaluate Entrepreneurship Education.- Peer-Effects in Entrepreneurship Education.