Buch, Englisch, Band 27, 245 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1190 g
The Regulation and Pricing of Access
Buch, Englisch, Band 27, 245 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1190 g
Reihe: Topics in Regulatory Economics and Policy
ISBN: 978-0-7923-8019-1
Verlag: Springer US
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Technische Wissenschaften Energietechnik | Elektrotechnik Energietechnik & Elektrotechnik
- Technische Wissenschaften Elektronik | Nachrichtentechnik Elektronik Mikroprozessoren
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Fertigungsindustrie Sonstige Fertigungsindustrien
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Geschäftswettbewerb
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Energie- & Versorgungswirtschaft Elektroindustrie
Weitere Infos & Material
1 Introduction.- I Networks and Access: Theoretical and Policy Perspectives.- 2 One-Way Networks, Two-Way Networks, Compatibility, and Public Policy.- 3 Markup Pricing for Interconnection: A Conceptual Framework.- 4 Problems in Creating Effective Competition.- II Case Studies.- 5 Historical Perspectives on Competition and Interconnection Between Local Exchange Companies: The United States, 1894–1914.- 6 On the Frontier of Deregulation: New Zealand Telecommunications and the Problem of Interconnecting Competing Networks.- 7 Competition Access Policies in the Rail Freight Industry, with Comparisons to Telecommunications.- 8 Social Obligations and Access Pricing: Telecommunications and Railways in the UK.- 9 Access Demands and Network Joint Ventures.- 10 Exclusionary Behavior in the Market for Operating System Software: The Case of Microsoft.