A Practical Guide for a Campus-Wide Program
Buch, Englisch, 176 Seiten, Format (B × H): 137 mm x 213 mm, Gewicht: 2485 g
ISBN: 978-1-137-43701-3
Verlag: Palgrave MacMillan Us
Creative Cross-Disciplinary Entrepreneurship responds to educational demands created through dramatic changes in the nature of business, by describing how to develop a cross-disciplinary curriculum in Entrepreneurship that further increases students' knowledge base in specific areas of interest and the development of an 'entrepreneurial mindset.'
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
Weitere Infos & Material
Table of Contents 1. Why Do We Need Cross-Disciplinary Entrepreneurship? 2. How to Build an Entrepreneurial University 3. Cross-Disciplinary Curriculum 4. Interactive Models and Resources outside the Classroom 5. Assurance of Learning and Accreditation Issues 6. Case Study: The University of North Carolina Greensboro 7. Conclusion Appendix Index