The Storytelling Contest of the Cultural Industries in the Digital Age
Buch, Englisch, 265 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 4483 g
ISBN: 978-0-230-24943-1
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Jonathan Wheeldon offers a rare and unusually reflective insider account of the transformational challenges of the music industry, and the cultural industries in general, over the past 15 years. He also makes a potentially valuable contribution to loosening the industrial-political deadlock in the debate over copyright reform.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Sprachwissenschaften
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
Weitere Infos & Material
Introduction PART I: MY VERSION OF EVENTS 1. A Personal Perspective 2. Innovation or Bust – a Short History of Recorded Music PART II: STAKEHOLDER VOICES 3. Value Shift 4. Custodial Tensions 5. Hindsight PART III: A STORYTELLING CONTEST 6. The Analysis of Discourse 7. Strategy as Storytelling 8. Identification of Key Constructs 9. A Narrative World 10. The Inventor's Tale 11. Power and Ideology PART IV: THE PIRATE'S TALE: REFORM OF COPYRIGHT AND THE FUTURE 12. Pirates, Property and Privatization 13. Enclosing the Commons of the Mind 14. The 300 Year War of Copyright 15. My Version of Events: the Future Bibliography Notes