White | Film in the Anthropocene | Buch | 978-3-030-06569-0 | sack.de

Buch, Englisch, 341 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 461 g

White

Film in the Anthropocene

Philosophy, Ecology, and Cybernetics
Softcover Nachdruck of the original 1. Auflage 2018
ISBN: 978-3-030-06569-0
Verlag: Springer International Publishing

Philosophy, Ecology, and Cybernetics

Buch, Englisch, 341 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 461 g

ISBN: 978-3-030-06569-0
Verlag: Springer International Publishing


This book provides an interdisciplinary analysis of film in the context of the Anthropocene: the new geological era in which human beings have collectively become a force of nature. Daniel White draws on perspectives in philosophy, ecology, and cybernetics (the science of communication and control in animals and machines) to explore human self-understanding through film in the new era. The classical figure of Janus, looking both to the future and the past, serves as a guide throughout the study. Both feature and documentary films are considered.

White Film in the Anthropocene jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Introduction: Stepping into the Play Frame—Cinema as Mammalian Communication.- 2. Janus’s Celluloid and Digital Faces: The Existential Cyborg—Autopoie¯sis in Christopher Nolan’s Memento.- 3. Documentary Intertext: Robert Gardner’s Dead Birds 1964.- 4. Cinema’s Historical Incarnations: Traveling the Möbius Strip of Biotime in Cloud Atlas.- 5. Documentary Intertext: John Marshall, The Hunters 1957.- 6. Janus East and West: Multicultural Polyvocality—Trinh Minh-ha’s The Fourth Dimension and The Digital Film.- 7. Documentary Intertext: Trance and Dance in Bali 1951.- 8. Janus’s Interspecies Faces: Biomorphic Transformations in the Ecology of Mind in James Cameron’s Avatar.- 9. Documentary Intertext: André Singer’s and J. Stephen Lansing’s The Goddess and the Computer 1988.- 10. Conclusion: Toward a Transdisciplinary Critical Theory of Film.


Daniel White is Professor Emeritus and founding faculty member of the Wilkes Honors College of Florida Atlantic University. 



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.