Buch, Englisch, 258 Seiten, Paperback, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 356 g
Coming of Age?
Buch, Englisch, 258 Seiten, Paperback, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 356 g
Reihe: Secondary Education in a Changing World
ISBN: 978-1-349-34296-9
Verlag: Palgrave Macmillan US
The progressive raising of the school-leaving age has had momentous repercussions for our understanding of childhood and youth, for secondary education, and for social and educational inequality. This book assesses secondary education and the raising of the school-leaving age in the UK and places issues and debates in an international context.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte: Ereignisse und Themen
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Innen-, Bildungs- und Bevölkerungspolitik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Europäische Länder England, UK, Irland: Regional & Stadtgeschichte
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
Weitere Infos & Material
1. Introduction 2. The School Leaving Age in International Perspective 3. Framework for ROSLA: Establishing Compulsion 4. ROSLA and the Emergence of Secondary Education 5. Forward With ROSLA, 1951-1964 6. Waiting for ROSLA, 1964-1968 7. Preparing for ROSLA, 1968-1972 8. Achieving ROSLA 9. Raising the Participation Age: Policy Learning from the Past? 10. Conclusion