Zack | Knowledge and Strategy | Buch | 978-0-7506-7088-3 | sack.de

Buch, Englisch, 328 Seiten, Format (B × H): 178 mm x 254 mm, Gewicht: 623 g

Zack

Knowledge and Strategy


Erscheinungsjahr 1999
ISBN: 978-0-7506-7088-3
Verlag: Routledge

Buch, Englisch, 328 Seiten, Format (B × H): 178 mm x 254 mm, Gewicht: 623 g

ISBN: 978-0-7506-7088-3
Verlag: Routledge


First Published in 1999. This is the first knowledge book in the Resources for the Knowledge-Based Economy Readers' series to link the two hot topics of knowledge and strategy. The book centers around the concept of treating organizational knowledge as a valuable strategy asset. Knowledge strategy is a natural extension of the historical development of business strategy in general. The book includes seminal articles on the subject.

Zack Knowledge and Strategy jetzt bestellen!

Zielgruppe


Professional Practice & Development


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Part 1 The Resource-Based View of the Firm; Chapter 1 The Resource-Based Theory of Competitive Advantage, Robert M. Grant; Chapter 2 Competing on Resources, David J. Collis, Cynthia A. Montgomery; Chapter 3 The Core Competence of the Corporation, C. K. Prahalad, Gary Hamel; Part 2 The Resource-Based View of Knowledge; Chapter 4 Excerpt from The Theory of the Growth of the Firm, Edith T. Penrose; Chapter 5 Beyond the Knowledge Worker, Paul M. Romer; Chapter 6 Dynamic Capabilities and Strategic Management, David J. Teece, Gary Pisano, Amy Shuen; Chapter 7 Organizational Knowledge, Collective Practice and Penrose Rents, J.-C. Spender; Chapter 8 Prospering in Dynamically-Competitive Environments, Robert M. Grant; Part 3 Characteristics of Knowledge as a Strategic Asset; Chapter 9 Knowledge and Competence as Strategic Assets, Sidney G. Winter; Chapter 10 The Strategic Analysis of Intangible Resources, Richard Hall; Chapter 11 Knowledge, Strategy, and the Theory of the Firm, Julia Porter Liebeskind; Part 4 Knowledge and Strategy; Chapter 12 Tacit Knowledge, Hubert Saint-Onge; Chapter 13 Generic Knowledge Strategies in the U.S. Pharmaceutical Industry, Paul Bierly, Alok Chakrabarti; Chapter 14 Is Your Firm a Creative Destroyer?, Max H. Boisot; Chapter 15 Leveraging Intellect, James Brian Quinn, Philip Anderson, Sydney Finkelstein;


Michael H. Zack, Walsh Research Porfessor at the College of Business Administration, Northeeastern University, is an educator, researcher and consultant specialising in the management of information and knowledge to enhance organsiation performance.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.