Zarrinabadi / Ketabi / Tavakoli | Directed Motivational Currents in L2 | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 118 Seiten, eBook

Reihe: Second Language Learning and Teaching

Zarrinabadi / Ketabi / Tavakoli Directed Motivational Currents in L2

Exploring the Effects on Self and Communication
1. Auflage 2019
ISBN: 978-3-030-05472-4
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

Exploring the Effects on Self and Communication

E-Book, Englisch, 118 Seiten, eBook

Reihe: Second Language Learning and Teaching

ISBN: 978-3-030-05472-4
Verlag: Springer International Publishing
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



The book presents theoretical considerations as well as the results of empirical research on the existence of “directed motivational current” (DMC) experiences among Iranian English as a foreign language (EFL) learners in order to provide insights into how a DMC is triggered and launched, and to explore whether the key characteristics of DMCs could be detected in language learners' experiences in Iran. Although Dörnyei et al. (2016) claimed that language learners who experience a DMC may have an amalgamation of several positive emotions, they did not present any evidence of whether these feelings exert any impact on learners' willingness to take part in language learning situations (willingness to communicate (WTC)), their confidence to use their L2, their self-perceptions, and the extent to which they independently try to learn English inside and outside the classroom context (language learner autonomy). This book extensively studies DMCs in an EFL setting and examines how such experiences affect language learners' WTC, self-concept, language learner autonomy, and self-confidence.

Zarrinabadi / Ketabi / Tavakoli Directed Motivational Currents in L2 jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Introduction.- Directed Motivational Currents (DMCs).- Willingness to Communicate (WTC).- Language Learner Autonomy, Self-Confidence, Self-Concept.- Methodology.- Results.- Conclusion.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.