Activity Theory in Education | Buch | 978-94-6300-386-5 | sack.de

Buch, Englisch, 210 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 493 g

Activity Theory in Education

Research and Practice
Erscheinungsjahr 2016
ISBN: 978-94-6300-386-5
Verlag: Brill Academic Publishers

Research and Practice

Buch, Englisch, 210 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 493 g

ISBN: 978-94-6300-386-5
Verlag: Brill Academic Publishers


Activity Theory in Education: Research and Practice brings together cutting-edge scholars from a number of continents. Through in-depth case studies the authors highlight how Activity Theory is used in education and discuss the theoretical as well as pragmatic use of Activity Theory frameworks in a range of contemporary learning contexts. The first section of the book focuses on empirical research on using Activity Theory in analysing students’ and teachers’ experiences of learning and teaching in face-to-face and online learning contexts. The second section contains insights in identifying historical and systemic tensions in educational contexts using Activity Theory. The third section discusses conceptual and contextual aspects of educational contexts through Activity Theory, and Section four discusses the application of Activity Theory in understanding teachers’ Pedagogical Content Knowledge and curriculum development.
Activity Theory in Education jetzt bestellen!
Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.