Buch, Englisch, 264 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 441 g
A Global Perspective
Buch, Englisch, 264 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 441 g
ISBN: 978-1-4419-3928-9
Verlag: Springer US
Ilan Alon has made major contributions to the understanding of franchising, both through his own research and his compiling and study of the work of other leading researchers. Alon pioneered research into the internationalization of franchising with his published studies from Asia, Europe, Latin America and other parts of the world.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Volkswirtschaften einzelner Länder und Regionen
Weitere Infos & Material
Franchising Development.- Why Do Companies Use Franchising?.- What are the Social and Economic Benefits and Costs of Global Franchising?.- What is the Economic Impact of Service Franchising Investment?.- Franchising Strategies and Types.- Does Franchising Provide Superior Financial Returns?.- How Do Franchisors Evaluate Foreign Markets?.- When is Master International Franchising a Preferred Mode of Entry?.- How Do International Franchisors Cluster?.- Franchising in Emerging Markets.- Franchising in Russia.- Franchising in the Philippines.- Conversion Franchising in Slovenia.- Cases in International Franchising.- Franchising with Kodak in China.- The Internationalization of Marks & Spencer.- Concluding Remarks.