Amann / Wolfgang / Goh | Phronesis in Business Schools | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 189 Seiten

Amann / Wolfgang / Goh Phronesis in Business Schools


1. Auflage 2017
ISBN: 978-1-64113-142-1
Verlag: Information Age Publishing
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

E-Book, Englisch, 189 Seiten

ISBN: 978-1-64113-142-1
Verlag: Information Age Publishing
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



The United Nations Principles of Responsible Management Education (PRME) initiative calls upon business school leaders and professors to significantly up their game. There is a need to enhance phronesis, i.e. wisdom, on how to effectively improve teaching and learning over time. This book gathers insights on selfmanagement, next generation teaching as well as learning, and a business school’s enhanced impact on graduates and society. It collects the rich experiences from a variety of international experts in order to support the learning journey of business school leaders and key faculty members.
Amann / Wolfgang / Goh Phronesis in Business Schools jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


1;Cover;1
2;Series page;2
3;Phronesis in Business Schools;4
4;Library of Congress Cataloging-in-Publication Data;5
5;Contents;6
6;Foreword and Acknowledgments;8
7;Introduction;10
8;SECTION I: SELF-MANAGEMENT AS A PREREQUISITE FOR PEAK PERFORMANCE;20
8.1;CHAPTER 1: This Week Has 9 Hours;22
8.2;CHAPTER 2: The Elusive Balance;40
8.3;CHAPTER 3: Teaching and Learning;52
8.4;CHAPTER 4: Reflections on the IMTA Journey;56
8.5;CHAPTER 5: Life as a New Investigator for a Research Educator;64
9;SECTION II: OPTIMIZED TEACHING AND LEARNING EXPERIENCES;70
9.1;CHAPTER 6: Reflection as a Learning Tool for Managers;72
9.2;CHAPTER 7: The Role of Reflective Challenge-Based Learning in Management Education;82
9.3;CHAPTER 8: Not All Teaching Is Done by the Teacher, and Not All Learning is Done by the Student;98
9.4;CHAPTER 9: Engaging Students in Active Learning;106
9.5;CHAPTER 10: Teaching Multicultural Groups;122
10;SECTION III: UNDERSTANDING THE ROLE OF BUSINESS AND BUSINESS SCHOOLS IN SOCIETY;140
10.1;CHAPTER 11: Education as an Essential Element of Business Strengthening;142
10.2;CHAPTER 12: Conceptualizing Business in Society;150
10.3;CHAPTER 13: Business in Society;166
10.4;CHAPTER 14: Trends in Business School Environments and the Leadership Styles of Deans;176
10.5;CHAPTER 15: Conclusions;186



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.