Buch, Englisch, 312 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 664 g
A Methodological Approach
Buch, Englisch, 312 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 664 g
Reihe: Tourism, Hospitality & Event Management
ISBN: 978-3-031-60708-0
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsinformatik, SAP, IT-Management
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Tourismus & Reise Tourismus & Reise: Ökonomie, Ökologie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Tourismuswirtschaft, Gastgewerbe
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Nachhaltigkeit
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik Wirtschaftsinformatik
Weitere Infos & Material
Part 1: The context: the need for Smart Tourism Management.- 1. Tourism Trends: Current Challenges for Tourism Destinations Management.- 2. Origin of the Spanish Smart Tourism Destinations program.- Part 2: The Method: The Spanish Model for Smart Tourism Destination Management.- 3. Methodological framework of the Spanish Smart Tourism Destinations Model.- 4. The pillar of Governance in the Spanish Smart Tourism Destinations (DTI) Model.- 5. The Innovation pillar in the Spanish Smart Tourism Destination (DTI) Model.- 6. The Technology pillar of the Spanish Smart Tourism Destination (DTI) Model.- 7. The pillar of Sustainability in the Spanish Smart Tourism Destination (DTI) Model.- 8. The pillar of Accessibility in the Spanish Smart Tourism Destinations (DTI) Model.- Part III: Conclusions: Smart Tourism Management in practice.- 9. The DTI Model experience: Best practices on smart destination management.- 10. The Spanish Smart Tourism Destination Network: a nudge to boost the adoption of national tourism policies.- 11. The Spanish Smart Tourism Destinations Model: Final considerations and future lines of work.