Arnold / Eloquin / Bartle | Learning from the Unconscious | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 352 Seiten

Arnold / Eloquin / Bartle Learning from the Unconscious

Psychoanalytic Approaches in Educational Psychology
1. Auflage 2021
ISBN: 978-1-913494-22-3
Verlag: Karnac Books
Format: EPUB
Kopierschutz: 6 - ePub Watermark

Psychoanalytic Approaches in Educational Psychology

E-Book, Englisch, 352 Seiten

ISBN: 978-1-913494-22-3
Verlag: Karnac Books
Format: EPUB
Kopierschutz: 6 - ePub Watermark



As individuals engaged with children and those around them, educational psychologists enter a multitude of systems and relationships with the intention of helping. This often involves working in a context of confusion, conflict and creativity, a dynamic tension which is reflected in the chapters of this book. Designed to give both students and practitioners access to the experience of engaging with a dynamic unconscious, this volume investigates some of the key tenets and principles of psychoanalytic theory and demonstrates ways in which educational psychologists have used both theory and practice in their roles. Each chapter approaches a recognisable activity from educational psychology practice and provides an account of how psychoanalytic theories about our unique inner worlds and our unconscious processes can inform and enrich these interactions.
Arnold / Eloquin / Bartle Learning from the Unconscious jetzt bestellen!

Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.