Balet / Subsol / Torguet | Virtual Storytelling; Using Virtual Reality Technologies for Storytelling | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, Band 2897, 244 Seiten, eBook

Reihe: Lecture Notes in Computer Science

Balet / Subsol / Torguet Virtual Storytelling; Using Virtual Reality Technologies for Storytelling

Second International Conference, ICVS 2003, Toulouse, France, November 20-21, 2003, Proceedings
Erscheinungsjahr 2003
ISBN: 978-3-540-40014-1
Verlag: Springer
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark

Second International Conference, ICVS 2003, Toulouse, France, November 20-21, 2003, Proceedings

E-Book, Englisch, Band 2897, 244 Seiten, eBook

Reihe: Lecture Notes in Computer Science

ISBN: 978-3-540-40014-1
Verlag: Springer
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark



Balet / Subsol / Torguet Virtual Storytelling; Using Virtual Reality Technologies for Storytelling jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Real-Time Technologies.- Seizing Power: Shaders and Storytellers.- Real-Time Lighting Design for Interactive Narrative.- Interactive Out-of-Core Visualisation of Very Large Landscapes on Commodity Graphics Platform.- A Cinematography System for Virtual Storytelling.- Narrativity and Authoring.- Authoring Highly Generative Interactive Drama.- Character-Focused Narrative Generation for Execution in Virtual Worlds.- Managing Authorship in Plot Conduction.- Authoring Edutainment Stories for Online Players (AESOP): Introducing Gameplay into Interactive Dramas.- From the Necessity of Film Closure to Inherent VR Wideness.- Virtual StoryTelling: A Methodology for Developing Believable Communication Skills in Virtual Actors.- Mediation and Interface.- Stories in Space: The Concept of the Story Map.- Mediating Action and Background Music.- The Effects of Mediation in a Storytelling Virtual Environment.- Context Design and Cinematic Mediation in Cuthbert Hall Virtual Environment.- Group Interaction and VR Storytelling in Museums.- Beyond Human, Avatar as Multimedia Expression.- Virtual Characters.- Building Virtual Actors Who Can Really Act.- The V-Man Project: Toward Autonomous Virtual Characters.- Tell Me That Bit Again... Bringing Interactivity to a Virtual Storyteller.- A New Automated Workflow for 3D Character Creation Based on 3D Scanned Data.- Using Motivation-Driven Continuous Planning to Control the Behaviour of Virtual Agents.- Mixed Reality.- The Art of Mixing Realities.- ”Just Talking about Art” – Creating Virtual Storytelling Experiences in Mixed Reality.- Users Acting in Mixed Reality Interactive Storytelling.- Is Seeing Touching? Mixed Reality Interaction and Involvement Modalities.- Applications.- Using Virtual Reality for ”New Clowns”.- Storytelling forRecreating Our Selves: ZENetic Computer.- A Distributed Virtual Storytelling System for Firefighters Training.- CITYCLUSTER ”From the Renaissance to the Megabyte Networking Age” A Virtual Reality & High Speed Networking Project.- A Storytelling Concept for Digital Heritage Exchange in Virtual Environments.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.