Buch, Englisch, 162 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 257 g
Buch, Englisch, 162 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 257 g
Reihe: East Asian Film Industries in a Global Context
ISBN: 978-1-032-15995-9
Verlag: Routledge
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Regionalwissenschaften, Regionalstudien
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Stadt- und Regionalsoziologie
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Empirische Sozialforschung, Statistik
Weitere Infos & Material
1. Introduction Eyal Ben-Ari and Heung-wah Wong
2. Going overseas and evolving locally: the strategies of a Japanese pink film company Heung Wah Wong, Hoi Yan Yau, and Nobu Tanaka
3. Celebrities, Asian film, and a name economy Brian Moeran
4. Audiences as cultural intermediaries: a case study from Kyoto, Japan Jennifer Coates
5. The role of film critics and scholars in the development of film industry in Japan and China Chan Yan Chuen, Kobe
6. Festivals, finance and global cultural intermediaries: co-production and the shaping of "East Asian cinema" Cindy Wong and Gary McDonogh
7. Cultural intermediaries are made not assumed: a case study of a Japanese short movie competition in Hong Kong Karin Ling-Fung Chau, Heung-wah Wong, and Wendy Wei-Wei
8. Women as cultural intermediaries within the Chinese diaspora: the search for Esther Eng in S. Louisa Wei’s Golden Gate Girls (2013) Gina Marchetti