Buch, Englisch, 71 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 125 g
Exploring Questions of Media Morality: A Special Issue of the journal of Mass Media Ethics
Buch, Englisch, 71 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 125 g
ISBN: 978-0-8058-9950-4
Verlag: Routledge
Zielgruppe
Professional
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Philosophie Ethik, Moralphilosophie
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Technische Informatik Computersicherheit Datensicherheit, Datenschutz
- Geisteswissenschaften Christentum, Christliche Theologie Systematische Theologie Ethik, Moraltheologie, Sozialethik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
Weitere Infos & Material
Volume 9, Number 4, 1994. Contents: Foreword. L. Hodges, The Journalist and Privacy. B. Steele, H. Benedict, P. Bowman, E. Brecher, T. French, Privacy in America: The Frontier of Duty and Restraint. J.T. Johnson, The Private I, You, They. N. Paul, Some Paradoxes of Privacy. R.E. Smith, The Right Versus the Need to Publish. K.R. Speckman, Using Data Bases to Serve Justice and Maintain the Public's Trust. G.A. Gladney, Bringing Communication Technology Under Ethical Analysis: A Case Study of Newspaper Audiotex. CASES AND COMMENTARIES:Should Videotape Rentals Be Private?