Buch, Englisch, 212 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 429 g
Menswear in the Age of Social Media
Buch, Englisch, 212 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 429 g
ISBN: 978-1-80073-276-6
Verlag: Berghahn Books
What does men’s fashion say about contemporary masculinity? How do these notions operate in an increasingly digitized world? To answer these questions, author Joshua M. Bluteau combines theoretical analysis with vibrant narrative, exploring men’s fashion in the online world of social media as well as the offline worlds of retail, production, and the catwalk. Is it time to reassess notions of masculinity? How do we construct ourselves in the online world, and what are the dangers of doing so? From the ateliers of London to the digital landscape of Instagram, Dressing Up re-examines the ways men dress, and the ways men post.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften: Mode & Gesellschaft
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
Weitere Infos & Material
List of Illustrations
Preface
Introduction: Men Who Shop
Chapter 1. Let’s Go Shopping
Chapter 2. Fashion Week
Chapter 3. Other Elizabethans and Digital Individuals
Chapter 4. Gazing on (In)Visibility
Chapter 5. @anthrodandy
Chapter 6. Time to Leave the Field
Conclusion: Unpacking My Bags
References
Index