E-Book, Englisch, 310 Seiten
Reihe: ISSN
Booth Digital Fandom 2.0
2. Auflage 2017
ISBN: 978-1-4331-3707-5
Verlag: Peter Lang
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
New Media Studies
E-Book, Englisch, 310 Seiten
Reihe: ISSN
ISBN: 978-1-4331-3707-5
Verlag: Peter Lang
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
In this completely revised and updated version of Digital Fandom, Paul Booth extends his analysis of fandom in the digital environment. With new chapters that focus on the economics of crowdfunding, the playfulness of Tumblr, and the hybridity of the fan experience, alongside revised chapters that explore blogs, wikis, and social networking sites, Digital Fandom 2.0 continues to develop the 'philosophy of playfulness' of the contemporary fan. Booth’s analysis reveals the many facets of the digital fan experience, including hybrid fandom, demediation, and the digi-gratis economy. With a foreword from noted fan scholar Matt Hills, Booth's new Digital Fandom 2.0 shows the power of the fan in the digital age.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie