Buch, Englisch, Band 20, 703 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 1297 g
Buch, Englisch, Band 20, 703 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 1297 g
Reihe: Handbooks of Communication Science
ISBN: 978-3-11-079281-2
Verlag: De Gruyter
On this backdrop,
Entertainment Media and Communication
serves as a reference guide for canonical and foundational research into media entertainment and a collection of emerging and updated theories and models core to the study of media entertainment in the 21st century. Across more than forty chapters and with a diverse and inclusive list of authors, this volume provides a broad-yet-nuanced view into entertainment media and communication scholarship. The contributors explore its foundations, define and extend key concepts and theories through myriad lenses, discuss unique considerations of digital media, and divine future paths for scholarly inquiry.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur