Buch, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 558 g
Communicating, Transferring Knowledge and Learning across the Corporate Frontier
Buch, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 558 g
Reihe: Routledge International Studies in Business History
ISBN: 978-0-415-21644-9
Verlag: Routledge
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Internationaler Handel
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Außenhandel
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Literatur für Manager
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
Weitere Infos & Material
1. Introduction2. Agency agreements in international business: a dynamic model of shipowner-agent relations, 1870-19393. A family-based network: the Holt-Swire-Scott connection, decision support systems and staff development4. A multinational joint-venture: Orient Paint, Varnish and Colour Co., 1932-495. A purchasing co-operative: the steel manufacturer's nickel syndicate, 1902-396. A licensing pyramid: the John Brown company and International Curtis Marine Turbine Inc. 1908-19297. A technology transfer agreement: Babcock and Wilcox, 1880-19708. Learning within an inter-organisational group: Union Steam Ship Company of New Zealand and oil propulsion, 1912-19399. A joint exploration venture: WMC and Hanna/Homestake 1960-197210. Contracts based on knowledge: the J. Walter Thompson company and Unilever - compounding intangible assets, 1900-197011. An Australian supplier chain: the New South Wales Bottle Company, 1912-197012. Hollywood networks, 1970-1999Conclusion: inter-form relationships