Buch, Englisch, 304 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 528 g
Guerrilla Television Revisited
Buch, Englisch, 304 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 528 g
ISBN: 978-0-19-511054-8
Verlag: Oxford University Press
This is a history of "guerilla television", a form of TV that was part of the larger alternative media tide which swept across the USA in the 1960s. Inspired by the fracturing issues of that decade, as well as the theories and writings of people such as Marshall McLuhan, Tom Wolfe, and Hunter S. Thompson, guerilla television put forth "utopian" programming in an effort to change the structure of information in America.
This is a history of "guerilla television", a form of TV that was part of the larger alternative media tide which swept across the USA in the 1960s. Inspired by the fracturing issues of that decade, as well as the theories and writings of people such as Marshall McLuhan, Tom Wolfe, and Hunter S. Thompson, guerilla television put forth "utopian" programming in an effort to change the structure of information in America.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geisteswissenschaften Design Grafikdesign, Kommunikationsdesign
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Film, Video, Foto
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Presse & Journalismus
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse