Brauneis | The Relationship of Body Weight and Skepticism towards Advertising | Buch | 978-3-658-14860-7 | sack.de

Buch, Englisch, 197 Seiten, Book, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 2903 g

Reihe: Forschungsgruppe Konsum und Verhalten

Brauneis

The Relationship of Body Weight and Skepticism towards Advertising


1. Auflage 2016
ISBN: 978-3-658-14860-7
Verlag: Springer

Buch, Englisch, 197 Seiten, Book, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 2903 g

Reihe: Forschungsgruppe Konsum und Verhalten

ISBN: 978-3-658-14860-7
Verlag: Springer


Based on the Self-Esteem Theory, Gender Theories, the Cognitive Dissonance Theory and the Social Comparison Theory Sabrina Brauneis investigates the relationship between body weight (conceptualized and measured here using the Body Mass Index (BMI)) and skepticism towards advertising. The first study’s findings support a general direct influence of body weight on skepticism towards advertising. The second study finds out that specific products influence the relation of body weight, self-esteem and skepticism towards advertising. The third study discovers seasons as a crucial factor on the relationship. The fourth study shows that overweight models cause higher levels of skepticism towards advertising among normal weight and overweight women.

Brauneis The Relationship of Body Weight and Skepticism towards Advertising jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Definitions of Overweight, Self-Esteem and Skepticism towards Advertising.- Self-Esteem Theory, Social Comparison Theory and Cognitive Dissonance Theory.- Influencing Factors.- Empirical Studies and Implications.


Dr. Sabrina Brauneis wrote her dissertation under the supervision of Prof. Dr. Ralf Terlutter at the Department of Marketing und International Management at the Alpen-Adria-Universität Klagenfurt, Austria.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.