Brockbank / Mcgill | Facilitating Reflective Learning in Higher Education | Buch | 978-0-335-22955-0 | sack.de

Buch, Englisch

Brockbank / Mcgill

Facilitating Reflective Learning in Higher Education

Buch, Englisch

ISBN: 978-0-335-22955-0
Verlag: Open University Press


Based on sound theoretical concepts, this book offer a range of solutions for different teaching situations, taking into account factors such as group size, physical space, and technology.
Brockbank / Mcgill Facilitating Reflective Learning in Higher Education jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Acknowledgements to second edition

Acknowledgements to first edition

Part I Learning and reflection

Our themes

Learning philosophies and principles

What is learning? – A review of learning theories

Requirements for reflection

Reflection and reflective practice

Part II Facilitating learning and reflective practice

Academic practice and learning

Methods of reflection for tutors

Methods and assessment of reflective learning

Becoming a facilitator: Enabling reflective learning

Facilitation in practice: Basic skills

Facilitation in practice: Further skills

Part III Exemplars

Action learning (learning sets)

Academic supervision

Mentoring

Conclusion


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.