Buch, Englisch, 235 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1190 g
Buch, Englisch, 235 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1190 g
Reihe: Trends and Issues in Global Tourism
ISBN: 978-3-540-70831-5
Verlag: Springer Berlin Heidelberg
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Tourismuswirtschaft, Gastgewerbe
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Volkswirtschaften einzelner Länder und Regionen
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Tourismus & Reise Tourismus & Reise: Ökonomie, Ökologie
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Humangeographie Wirtschaftsgeographie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
Weitere Infos & Material
Mega trends and their impact on the tourism industry.- Demographic change and its impact on the travel industry: Oldies — nothing but goldies?.- Eve-olution: Women’s rising power in travel decisions.- Polarization of markets: Luxury and budget hotels.- Smart shopping in the European low cost flight market.- Aviation management.- The global phenomenon of “low cost” carrier growth.- Consolidation in the airline business.- Effectively planning and managing European airport capacity.- Destination management.- FIFA World Cup 2006 and its legacy on tourism.- Traveling to a shopping adventure.- Alpine destination life cycles: Challenges and implications.- Marketing and sales management.- Commission systems in tourism.- New stationary distribution channels for tourism.- Travel technology.- Travel technology in the era of Web 2.0.- Website accessibility in the cruise market.- Business travel management.- Trends and issues in global business travel management.- Long-term perspectives in the tourism industry.- Space tourism.- The future of leisure travel.