Buch, Englisch, 236 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 388 g
Cultures, Contexts, and Behaviours
Buch, Englisch, 236 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 388 g
Reihe: Contributions to Management Science
ISBN: 978-3-030-85952-7
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensgründung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Entscheidungsfindung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Verhaltensökonomik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Kleine und Mittlere Unternehmen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
Weitere Infos & Material
Introduction to The International Dimension of Entrepreneurial Decision-Making: Cultures, Contexts, and Behaviours.- Revitalizing the ‘International’ in International Entrepreneurship: The Promise of Culture and Cognition.- Uncovering Entrepreneurial Belief Systems Through Cognitive Causal Mapping.- International Entrepreneurial Ecosystem, Knowledge Exploitation and Innovation: Case of International Pharma-Biotech SME.- Ignorance and International Entrepreneurship. Two Sides of a Blade in the Decision to Enter a Foreign Market.- Risk or Opportunity? Exploring the Relationship Between Entrepreneurial Decision and the Use of Equity Crowdfunding Campaigns in Less- and Well-Developed Regions in Italy.- The Internationalization of Family SMEs: A Literature Review and Research Agenda.- Internationalising HRM Framework for SMEs: Transcending High-Performance Organisation Theory’s Economic Utilitarianism Towards Humanism.- Cross-cultural Tribes, Community and Indigenous Entrepreneurship.- Sustainable Initiatives in International Markets.- Social Capital and the Morphogenesis of Actors: Lessons from International Social Entrepreneurs.- Determinants of the Internationalisation Process of Colombian Firms.