Cardel Gertsen / Torp / Søderberg | Cultural Dimensions of International Mergers and Acquisitions | Buch | 978-3-11-015800-7 | sack.de

Buch, Englisch, Band 85, 203 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 236 mm, Gewicht: 484 g

Reihe: de Gruyter Studies in Organization

Cardel Gertsen / Torp / Søderberg

Cultural Dimensions of International Mergers and Acquisitions


Nachdruck 2012
ISBN: 978-3-11-015800-7
Verlag: De Gruyter

Buch, Englisch, Band 85, 203 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 236 mm, Gewicht: 484 g

Reihe: de Gruyter Studies in Organization

ISBN: 978-3-11-015800-7
Verlag: De Gruyter


Frontmatter -- Acknowledgments -- Table of Contents -- Overview of the Book -- International Mergers and Acquisitions: The Issues and Challenges -- Different Approaches to the Understanding of Culture in Mergers and Acquisitions -- Cultural Awareness and National versus Corporate Barriers to Acculturation -- Managing Cultural Differences in Cross-cultural Mergers and Acquisitions -- A Cross-national Assessment of Acculturative Stress in Recent European Mergers -- Leadership and Culture in Transnational Strategic Alliances -- Hungarian Culture and Management Issues within Foreign-owned Hungarian Production Companies -- A Quest for Social Identity — The Pragmatics of Communication in Mergers and Acquisitions -- Foreign Acquisitions in Denmark: Cultural and Communicative Dimensions -- List Of Contributors -- Index
Cardel Gertsen / Torp / Søderberg Cultural Dimensions of International Mergers and Acquisitions jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Frontmatter -- Acknowledgments -- Table of Contents -- Overview of the Book -- International Mergers and Acquisitions: The Issues and Challenges -- Different Approaches to the Understanding of Culture in Mergers and Acquisitions -- Cultural Awareness and National versus Corporate Barriers to Acculturation -- Managing Cultural Differences in Cross-cultural Mergers and Acquisitions -- A Cross-national Assessment of Acculturative Stress in Recent European Mergers -- Leadership and Culture in Transnational Strategic Alliances -- Hungarian Culture and Management Issues within Foreign-owned Hungarian Production Companies -- A Quest for Social Identity — The Pragmatics of Communication in Mergers and Acquisitions -- Foreign Acquisitions in Denmark: Cultural and Communicative Dimensions -- List Of Contributors -- Index



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.