Buch, Englisch, 208 Seiten, Paperback, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 319 g
Management, Accounting, and Performance Measurement
Buch, Englisch, 208 Seiten, Paperback, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 319 g
ISBN: 978-0-19-928063-6
Verlag: OUP Oxford
Management control systems have frequently been seen as irrelevant to strategy, or even damaging. Controlling Strategy draws out the various ways in which management control systems can build and sustain valuable strategic roles. The book explores topics such as:
*Strategic measurement;
*Strategic data analysis;
*The Balanced Scorecard;
*Capital budgeting;
*Strategy coordination;
Written as an introduction to the strategic role of management control systems Controlling Strategy provides a synthesis of important work in the fields of strategy and management accounting. Academics and Advanced Students of Accounting, Strategy, or Management Studies will find the book an indispensable guide to this area.
Zielgruppe
Academics and Advanced Students of Accounting, Strategy, and Management Studies
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Controlling, Wirtschaftsprüfung, Revision
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Betriebliches Rechnungswesen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung