Buch, Englisch, 300 Seiten, Paperback, Format (B × H): 150 mm x 230 mm
The South African Commercial Media and the (Mis)Representation of Nationalisation
Buch, Englisch, 300 Seiten, Paperback, Format (B × H): 150 mm x 230 mm
ISBN: 978-1-86914-458-6
Verlag: University of KwaZulu-Natal Press
This book provides a Marxist critique of the representation of the nationalisation of the mines debate by the South African commercial media. Radebe examines corporate control of the media in order to articulate the interrelations between the state, capital and the media, and the way the commercial media represents, shapes and influences public policy. He concludes that beyond factors such as ownership, commercialisation and the influence of advertising on news content, the global capitalist hegemony has a more powerful influence on the commercial media in South Africa than previously thought.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Verwaltungswissenschaft, Öffentliche Verwaltung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Wirtschafts- und Finanzpolitik
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft