Buch, Englisch, 300 Seiten, Paperback, Format (B × H): 150 mm x 230 mm
ISBN: 978-1-86914-458-6
Verlag: UNIV OF KWAZULU NATAL PR
This book provides a Marxist critique of the representation of the nationalisation of the mines debate by the South African commercial media. Radebe examines corporate control of the media in order to articulate the interrelations between the state, capital and the media, and the way the commercial media represents, shapes and influences public policy. He concludes that beyond factors such as ownership, commercialisation and the influence of advertising on news content, the global capitalist hegemony has a more powerful influence on the commercial media in South Africa than previously thought.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Verwaltungswissenschaft, Öffentliche Verwaltung
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Wirtschafts- und Finanzpolitik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften