Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 389 g
Reihe: Comedia
Pilgrims and Witnesses of the Media Age
Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 389 g
Reihe: Comedia
ISBN: 978-0-415-21315-8
Verlag: Routledge
This fascinating study focuses on an area neglected in previous studies of the media: the meetings between ordinary people and the media. Couldry explores what happens when people who normally consume the media witness media processes in action, or even become the object of media attention themselves.
Zielgruppe
Postgraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Presse & Journalismus
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Film, Video, Foto
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Geisteswissenschaften Design Grafikdesign, Kommunikationsdesign
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
Weitere Infos & Material
PART1 A new theory of media power 1 Locating media power 2 Charting media territory 3 Media power: some hidden dimensions PART 2 Media pilgrims: on the set of Coronation Street 4 On the actual Street 5 The reality of the fiction 6 Playing with boundaries PART 3 Media witnesses: two decades of protest 7 Brightlingsea: the de-naturalisation of the media frame 8 Acting within the media frame PART 4 The future of the media frame? 9 Conclusion and perspectives beyond