Buch, Englisch, Band 43, 280 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 560 g
The Global Story of Terroir
Buch, Englisch, Band 43, 280 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 560 g
Reihe: New Directions in Anthropology
ISBN: 978-1-78533-851-9
Verlag: Berghahn Books
Drawing on more than twenty years of fieldwork, this book explores the professional, social, and cultural world of Burgundy wines, the role of terroir, and its transnational deployment in China, Japan, South Korea, and New Zealand. It demystifies the terroir ideology by providing a unique long-term ethnographic analysis of what lies behind the concept. While the Burgundian model of terroir has gone global by acquiring UNESCO world heritage status, its very legitimacy is now being challenged amongst the vineyards where it first took root.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Primärer Sektor Agrarökonomie, Ernährungswirtschaft
- Naturwissenschaften Agrarwissenschaften Ackerbaukunde, Pflanzenbau Weinbau
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Materielle Kultur, Wirtschaftsethnologie
- Technische Wissenschaften Verfahrenstechnik | Chemieingenieurwesen | Biotechnologie Weinherstellungsverfahren
Weitere Infos & Material
List of Illustrations
Acknowledgements
Introduction
Chapter 1. Wine Landscapes and Place-Making
Chapter 2. Wine Growers and Worlds of Wine
Chapter 3. The Taste of Place
Chapter 4. Winescape
Chapter 5. Beyond Terroir
Chapter 6. Translating Terroir, Burgundy in Asia
Chapter 7. Creating Terroir, Burgundy in New Zealand
Chapter 8. From Terroirs to the Climats de Bourgogne
Conclusion
Glossary of Key Terms
Bibliography
Index