Dillon | 2D to VR with Unity5 and Google Cardboard | Buch | 978-1-4987-8152-7 | sack.de

Buch, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 408 g

Dillon

2D to VR with Unity5 and Google Cardboard


1. Auflage 2017
ISBN: 978-1-4987-8152-7
Verlag: CRC Press

Buch, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 408 g

ISBN: 978-1-4987-8152-7
Verlag: CRC Press


The book provides an up-to-date introduction to the latest version of Unity and its workflow by guiding readers through various prototypes. These range from 2D to 3D game concepts for PC and mobile, will allow readers to get acquainted with several important concepts and allow them to become competent Unity developers able to learn at their own pace. The book starts by introducing Unity and proceeds in building a basic understanding of its main components by developing a first, simple 2D game before proceeding in developing a full casual game to development of a simple but immersive 3D game concept to be tested first on PC before exploring how to port it for mobile VR.using Google Cardboard.
Dillon 2D to VR with Unity5 and Google Cardboard jetzt bestellen!

Zielgruppe


Professional Practice & Development


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Section I Our First Game

Chapter 1: Getting Around in Unity

Chapter 2: Setting Up a Platform Game

Chapter 3: Running and Jumping

Chapter 4: Sound and More

Chapter 5: Scoring and Final Touches

Section II Building a Match 3 Game for PC and Mobile

Chapter 6: Game and Music Managers

Chapter 7: "Jem Matcher:" Part 1

Chapter 8: "Jem Matcher:" Part 2

Chapter 9: Moving to Mobile

Section III Developing a 3D Game for PC and VR

Chapter 10: Terrain and First Person Character

Chapter 11: Enemies and Path Finding

Chapter 12: Introduction to VR and Google Cardboard

Chapter 13: Porting to VR

Section IV Advanced Topics

Chapter 14: Physics

Chapter 15: Introduction to Shaders

Chapter 16: Setting up Unity Ads, IAPs, and Analytics


Dr. Roberto Dillon by a leading educator with more than ten years’ experience in the field of game design and development.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.