Buch, Englisch, Band 2, 374 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 544 g
Reihe: Explorations in Mobility
Men and Motorcycling in the Weimar Republic
Buch, Englisch, Band 2, 374 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 544 g
Reihe: Explorations in Mobility
ISBN: 978-1-78920-523-7
Verlag: Berghahn Books
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Deutsche Geschichte
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Verkehr: Ratgeber, Sachbuch
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
Weitere Infos & Material
List of Illustrations
Preface and Acknowledgements
Introduction: Does the man make the motorcycle or the motorcycle the man?
Abbreviations
Chapter 1. From Pioneers to Global Dominance: The First Forty Years of the German Motorcycle Industry
Chapter 2. Engineering and Advertising a Motorized Future
Chapter 3. Motorcycles and the “Everyman”: Exploring the Motorcycling Milieu
Chapter 4. “Is Motorcycling Even Sport?”: Strength and the National Body during the Weimar Republic
Chapter 5. Deviant Behaviors: Inclusion, Exclusion, and Community
Chapter 6. Motoring Amazons?: Women and Motorcycling During the Weimar Republic
Chapter 7. Sex and the Sidecar: Sexuality, Courtship, Marriage and Motorization
Epilogue: The Will to Motor
Appendix
Bibliography
Index