Buch, Englisch, 524 Seiten, Format (B × H): 175 mm x 250 mm, Gewicht: 1080 g
Buch, Englisch, 524 Seiten, Format (B × H): 175 mm x 250 mm, Gewicht: 1080 g
ISBN: 978-1-107-00071-1
Verlag: Cambridge University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kultur- und Ideengeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Alte Geschichte & Archäologie Geschichte der klassischen Antike Römische Geschichte
- Geisteswissenschaften Kunst Kunstgeschichte Kunstgeschichte: Klassisch (Griechisch & Römisch)
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Sprechwissenschaft, Rhetorik
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein Kunst: Rezeption, Einflüsse und Beziehungen
Weitere Infos & Material
Preface Michel Meyer; Introduction Jas Elsner; Part I. Architecture and Public Space: 1. On the sublime in architecture Edmund Thomas; 2. Sublime histories, exceptional viewers: Trajan's Column and its visibility Francesco de Angelis; 3. Corpore enormi: the rhetoric of physical appearance in Suetonius and imperial portrait statuary Jennifer Trimble; 4. Beauty and the Roman female portrait Eve D'Ambra; Part II. The Domestic Realm: 5. The Casa del Menandro in Pompeii: rhetoric and the topology of Roman wall-painting Katharina Lorenz; 6. Agamemnon's grief: on the limits of expression in Roman rhetoric and painting Verity Platt; Part III. The Funerary: 7. Rhetoric and art in third-century AD Rome Barbara Borg; 8. Poems in stone: reading mythological sarcophagi through Statius' Consolations Zahra Newby; 9. The funerary altar of Pedana and the rhetoric of unreachability Caroline Vout; 10. Rational, passionate and appetitive: the psychology of rhetoric and the transformation of visual culture from non-Christian to Christian sarcophagi in the Roman world Jas Elsner; Part IV. Rhetoric and the Visual: 11. The ordo of rhetoric and the rhetoric of order Michael Squire; Coda: the rhetoric of Roman painting within the history of culture: a global interpretation Michel Meyer.