Everist | Music Drama at the Paris Odeon 1824 - 1828 | Buch | 978-0-520-23445-1 | sack.de

Buch, Englisch, 348 Seiten, Cloth Over Boards, Format (B × H): 161 mm x 229 mm, Gewicht: 660 g

Everist

Music Drama at the Paris Odeon 1824 - 1828


1. Auflage 2002
ISBN: 978-0-520-23445-1
Verlag: University of California Press

Buch, Englisch, 348 Seiten, Cloth Over Boards, Format (B × H): 161 mm x 229 mm, Gewicht: 660 g

ISBN: 978-0-520-23445-1
Verlag: University of California Press


Parisian theatrical, artistic, social, and political life comes alive in Mark Everist's impressive institutional history of the Paris Odéon, an opera house that flourished during the Bourbon Restoration. Everist traces the complete arc of the Odéon's short but highly successful life from ascent to triumph, decline, and closure. He outlines the role it played in expanding operatic repertoire and in changing the face of musical life in Paris.

Everist reconstructs the political power structures that controlled the world of Parisian music drama, the internal administration of the theater, and its relationship with composers and librettists, and with the city of Paris itself. His rich depiction of French cultural life and the artistic contexts that allowed the Odéon to flourish highlights the benefit of close and innovative examination of society's institutions.

Everist Music Drama at the Paris Odeon 1824 - 1828 jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


List of Illustrations
Tables
Music Examples
Acknowledgements
Abbreviations
Introduction

Part One: The Institution
1.Un délassement honnête et instructif: The City and Music Drama in Restoration Paris
2. L’obligation de jouer le répertoire du premier ordre: Repertory, Infrastructure and Management at the Odéon
3. Cet ensemble si harmonieux et si parfait: The Odéon’s Personnel
4. La férule sévère et souvent capricieuse: Control and Consumption

Part Two: The Repertory
5. Une heure à l’opéra-comique: Occasional Works
6. Rendre service à notre scène lyrique: The Pasticcio
7. Le fruit défendu: Opéra Comique and the French Tradition
8. Les heureux étrangers: Italian Music Drama
9. Une leçon de morale: German Music Drama

Conclusion
Appendices
Bibliography
Index


Mark Everist is Professor of Music at the University of Southampton. He is the author of French Motets in the Thirteenth Century: Music, Poetry, and Genre (1994) and Polyphonic Music in Thirteenth-Century France (1989), as well as editor of three of the volumes in the series Le Magnus liber organi de Notre-Dame de Paris.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.