Finegold / Bensimon / Daar | BioIndustry Ethics | Buch | 978-0-12-369370-9 | sack.de

Buch, Englisch, 384 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm

Finegold / Bensimon / Daar

BioIndustry Ethics


Erscheinungsjahr 2005
ISBN: 978-0-12-369370-9
Verlag: Academic Press

Buch, Englisch, 384 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm

ISBN: 978-0-12-369370-9
Verlag: Academic Press


This book is the first systematic, detailed treatment of the approaches to ethical issues taken by biotech and pharmaceutical companies. The application of genetic/genomic technologies raises a whole spectrum of ethical questions affecting global health that must be addressed. Topics covered in this comprehensive survey include considerations for bioprospecting in transgenics, genomics, drug discovery, and nutrigenomics, as well as how to improve stakeholder relations, design ethical clinical trials, avoid conflicts of interest, and establish ethics advisory boards. The expert authors represent multiple disciplines including law, medicine, bioinformatics, pharmaceutics, business, and ethics.
Finegold / Bensimon / Daar BioIndustry Ethics jetzt bestellen!

Zielgruppe


Advanced undergraduate and graduate students in courses focusing on biotechnology in business, law medicine, biology and public health; Managers and employees in biotech and pharmaceutical companies as well as venture capitalists and financial analysts

Weitere Infos & Material


Chapter 1: INTRODUCTION

Chapter 2: MERCK: STAYING THE COURSE

Chapter 3: GENZYME: PUTTING PATIENTS FIRST

Chapter 4: MILLENNIUM PHARMACEUTICALS, INC.: CREATING AND SUSTAINING CORPORATE VALUES

Chapter 5: MAXIM PHARMACEUTICALS (A): INTERNAL AND EXTERNAL DIALOGUES

Chapter 6: DIVERSA INC.: ETHICAL ISSUES IN BIOPROSPECTING PARTNERSHIPS

Chapter 7: PIPELINE BIOTECH A/S: COMPETING REGULATORY REGIMES FOR LABORATORY ANIMAL EXPERIMENTS

Chapter 8: TGN BIOTECH: A START-UP WITH ETHICAL ROOTS

Chapter 9: INTERLEUKIN GENETICS AND ALTICOR: AN UNLIKELY PARTNERSHIP

Chapter 10: SCIONA LTD.: A PIONEER IN NUTRIGENOMICS: THE PATH TO CONSUMER ACCEPTANCE

Chapter 11: AFFYMETRIX, INC.: USING CORPORATE ETHICS ADVICE

Chapter 12: PHARMASNPS INC.: CREATING AN ETHICS ADVISORY BOARD

Chapter 13: MONSANTO COMPANY: BIO-AGRICULTURE PIONEER

Chapter 14: NOVO NORDISK: THE TRIPLE BOTTOM LINE

Chapter 15: CONCLUSION: LESSONS FOR COMPANIES AND FUTURE ISSUES

INDEX


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.